EUROMEDIA GROUP

Příběhy

„Těší mě, že jsem součástí dynamické společnosti, která poskytuje zákazníkům perfektní servis.“

Kateřina, Vedoucí prodejny

S Luxorem jsem již šestnáct let a stále mne baví. Nastoupila jsem v nejnáročnějším období celého roku, před Vánoci. A rovnou na největší pobočku, do Paláce knih Luxor na Václavském náměstí. Byl to trochu křest ohněm, ale práce s knihami mne okamžitě pohltila.

Postupně jsem se vypracovala z pozice prodavačky na vedoucí směny. Přibyla mi zodpovědnost i pravomoci. Zpětně vidím, že to byla skvělá zkušenost, která mi dala základ pro budoucí vedoucí pozice. Později jsem dostala příležitost sbírat zkušenosti i na jiných pobočkách.

Ještě před nedávnem bych řekla, že jsem se nejlépe cítila na pozici směnové vedoucí, ale nyní jasně vede pozice vedoucí prodejny. Jako vedoucí mám zodpovědnost za svůj tým i výsledky naší pobočky. Práce je to manažersky náročná, ale vidíte za ní výsledky. Mám velkou radost, když náš tým dobře funguje a zákazníci odchází spokojeni.

Na Luxoru se mi líbí, jak je dynamický. Hlavně v posledních letech došlo k celé řadě změn, které velmi vítám. Zákazníkům máme vždy co nabídnout a naše marketingové akce jsou skutečně pestré. Luxor, to je cesta vpřed!

„Těm, kteří nemají tolik zkušeností, předáváme své znalosti a know-how. Nadšence, kteří mají rádi knihy, vše naučíme.“

Světlana, Manažerka zákaznického servisu

Do Euromedia Group jsem přišla v podstatě rovnou z mateřské. Hledala jsem v té době nějakou brigádu nebo zkrácený úvazek a díky doporučení své sestry jsem nastoupila na zákaznický servis Knižního klubu. Postupně jsem získávala zkušenosti a za nějakou dobu se vypracovala. Dnes pracuji jako manažerka zákaznického servisu a mám pod sebou 25 stálých zaměstnanců a několik desítek brigádníků.

Na starosti mám tři zákaznické servisy, a tedy tři týmy operátorů a operátorek – pro Luxor, Booktook a Knižní klub. Zjednodušeně řečeno zodpovídám za to, aby každý zákazník, který na zákaznické oddělení zavolá nebo napíše, dostal vždy a včas veškeré potřebné informace. Mou každodenní činností je proto komunikace napříč společností. Operátorům musím na denní bázi zprostředkovávat relevantní informace – aktuality ze skladu, plánované marketingové a obchodní akce nebo třeba chystané autogramiády. Dotazy nebo různé podněty operátorů pak zase směřuji dovnitř do firmy a příslušných oddělení. Naším cílem je pracovat systematicky a cílevědomě. Když třeba zaznamenáme stížnosti v některé oblasti, „jdeme po nich“ – situaci si zanalyzujeme, nedostatky v procesech rychle odstraníme a příště už se nám to nestane. Problémy byly a vždycky budou, důležitější je přistupovat k nim čelem a řešit je komplexně. Jsou totiž příležitostí ke zlepšení.

Jsem velice hrdá na tým lidí, se kterým mám možnost pracovat. Všichni jsme „nastavení“ velmi přátelsky a náš kolektiv funguje tak trochu jako rodina. Těší mě, když vidím kolegy a kolegyně, kteří mají rádi svoji práci a kteří se cítí dobře v kolektivu i pracovním prostředí. A láska ke knihám? Tak bez té by se to tady samozřejmě neobešlo! I pro mě je svět knih už odmalička druhým domovem a mám radost, že právě v Euromedia se moje schopnosti mohly potkat s mými zájmy.

„I když třeba tolik nečtete, my už vás to naučíme. Jediná nevýhoda je, že brzy nebudete mít doma knihy kam dávat!“

Radek, Brand manager

Práce v Euromedii byla moje první skutečná práce po škole. Je to vlastně docela vtipná historka, protože já si během studií na vysoké psal blog (kolem roku 2012 byly blogy hrozně cool), kde jsem recenzoval knihy a psal tam o trendech v popkultuře. Toho blogu si všiml tehdejší marketingový ředitel nakladatelství, pozval si mě na schůzku a hned na té první schůzce jsme si plácli a já jsem začal externě spolupracovat s redakcí.

Momentálně pracuji jako brand manager pro thrillery, detektivky a krimi literaturu, což znamená, že se snažím, aby se tyhle knihy pěkně prodávaly a byly vidět. A kromě toho se věnuji výzkumu zákaznické spokojenosti.

Každý den musím komunikovat s kolegy i se zákazníky, aktivně vymýšlet marketingové kampaně, ale zároveň pak sledovat čísla a mít přehled o knižním trhu. Moje práce je natolik pestrá, že musím umět upravovat fotky, stříhat podcast, prácovat s Google Analytics, vést rozhovory i prezentovat. Donedávna jsem neuměl s programem Power BI, což je teď můj denní chleba. Skvělé je, že často mám nějaký úkol nebo cíl a je jenom na mně, jak se k němu propracuji. Takže to je jako když si v detektivce lámete hlavu nad tím, kdo je vrah. Máte nějaké stopy a vodítka a musíte případ rozlousknout.

Na svojí práci mám rád, že je to každý den úplně jiné, protože každá kniha je jiná. Mám velkou dávku samostatnosti, a tak si můžu každý den naplánovat víceméně podle sebe. A i když nejsem od přírody moc analytický typ, jakmile člověk za těmi čísly vidí knihy, najednou ho to baví víc.

„To, co dnes dělám každý den, jsem se naučil až v práci.“

Radan, Head of Business Intelligence

Do Euromedia Group jsem přišel před více než rokem. Zpočátku byl můj hlavní úkol pomoci novému vedení seznámit se s firmou a tím, jak funguje. Jako datový analytik jsem schopen z čísel vyčíst ledacos. Pomáhal jsem novému řediteli zorientovat se v tom, jak si firma stojí, co a jak se prodává, a kde máme naopak mezery. Posléze se z mojí pozice vytvořil celý tým datových analytiků, kteří zajišťují firmě podklady k vyhodnocování marketingových kampaní, nastavování plánů, mapovaní prodejnosti jednotlivých titulů, úspěšnosti konkrétních poboček a mnoho dalšího. Prioritně teď monitorujeme tržby prodejen na denní bázi a prostřednictvím chytrých kamer sledujeme výkonnost našich knihkupectví.

Dnes už nejsem „pouze“ datový analytik, ale zodpovídám za koncepci a nastavení business intelligence pro celou firmu tak, abychom byli schopni efektivně pracovat s daty, kterých máme v Euromedii naprosto jedinečné množství. Díky tomu, že vlastníme několik nakladatelství, největší velkoobchod a zároveň síť knihkupectví Luxor, dostává se nám o knihách a jejich čtenářích nejlepšího přehledu na trhu. Děláme teď všechno proto, abychom tato data byli schopni lépe využít k optimalizaci a reálnému plánování naší práce a byznysu.

V Euromedii posouvám nejenom to, jak pracujeme s daty, ale rozvíjím i sám sebe. Zejména po mém přesunu do manažerské pozice jsem se musel zlepšit v komunikaci, vyjednávání a řízení lidí.

Na svojí práci si nejvíc cením rozmanitosti a komplexity. Baví mě řešit problémy a hádanky, díky velikosti a různorodosti firmy o ně není nikdy nouze. Dostanu se tady k nejrůznějším tématům a můžu být součástí rychlého a významného posunu vpřed.

"S knižním trhem jsem zkušenosti neměl, i když jsem před lety vydal vlastní knížku."

Michal, E-commerce manager

V e-commerce se pohybuji již 15 let. Několik let jsem pracoval jako e-shop manager a později jako ředitel e-commerce ve společnosti Expert elektro. S knižním trhem jsem neměl žádné zkušenosti, kromě toho, že jsem vydal vlastní knihu, postaral jsem se o její výrobu i prodej. A už tenkrát mě kniha zaujala jako produkt, i proto jsem do skupiny Euromedia přišel.

Poslední rok vedu naše e-shopy Luxor.cz a Booktook.cz z hlediska rozvoje, byznysu, online marketingu atd. Mám na starosti tým specialistů, kteří se starají o výkonnostní marketing, SEO, e-mailing, správu sociálních sítí, cenotvorbu a všechno ostatní, co s e-commerce souvisí.

Díky práci v Euromedii jsem se naučil používat nové technologie a rozhodně dnes umím lépe pracovat s daty a pracovat v týmu. Ačkoliv mám s řízením většího týmu několikaleté zkušenosti, každým dnem se opět něco nového naučím a osvojím. Setkávám se se spoustou různorodých lidí, kteří jsou hodně odlišní od těch, se kterými jsem pracoval dřív, na jednu stranu jsem se s nimi musel naučit jednat a komunikovat, ale zároveň se od nich každý den učím a hodně mě inspirují.

Baví mě, že máme jako firma vizi, kterou naplňujeme, skvělý tým a věrné zákazníky. Vážím si toho, že jsme stabilní společnost, která se neustále rozvíjí.

Nastavení cookies